کد خبر 325480
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵

وزیر دفاع ژاپن سه شنبه اعلام کرد: درحال بررسی تجهیز نیروی دریایی این کشور به کشتی های تهاجمی آبی - خاکی به منظور حفاظت از جزایر مورد مناقشه با چین است.

به گزارش مشرق، ˈایتسونوری اونودراˈ وزیر دفاع ژاپن پس از بازدید از ناو رزمی ˈماکین آیلندˈ نیروی دریایی آمریکا که قادر به حمل چندین فروند بالگرد و کشتی های تهاجمی آبی - خاکی است، به خبرنگاران گفت: درنظر داریم این کشتی های تهاجمی چند منظوره را که می تواند در عملیات تدافعی نظیر حفاظت از جزایر مورد مناقشه استفاده شود، به کار بگیریم.

اظهارات وزیر دفاع ژاپن درحالی ایراد شده است که توکیو درصدد تحکیم قابلیت هایش به منظور مقابله با هرگونه تهاجم احتمالی ازجانب چین در بحبوحه تشدید تنش ها با پکن برسر مالکیت جزایر ˈسنکاکوˈ در دریای چین شرقی است که تحت کنترل ژاپن قرار دارد اما چین که این جزایر را ˈدیائویوˈ می خواند مدعی مالکیت آن است.

ˈاونودراˈ با اشاره به کشتی های تهاجمی آبی -خاکی گفت : این نوع کشتی های چند منظوره و چندکاره تجهیزات بسیار مهمی است که درنظرداریم ازطریق همکاری با آمریکا ؛ این کشتی ها را در نیروی دریایی خودمان بکار بگیریم.

این درحالی است که ژاپن هفته گذشته اصلاحیه قانون صلح طلبانه که عملیات تدافعی ارتش این کشور را محدود می کرد، تایید کرد.

با اصلاح این قانون، ژاپن قادر خواهد بود از حق دفاع از امنیت شخصی در زمانی که خطر آشکاری متوجه مردم ژاپن بوده و یا هنگامی که حملات مسلحانه یی علیه این کشور یا کشورهای هم پیمان آن صورت می گیرد، استفاده کند.

ˈشینزو آبهˈ نخست وزیر ژاپن که با تنش های فزاینده با چین و مناقشه بر سر مالکیت جزایر تحت کنترل توکیو روبه رو بوده، مدتها بود که تلاش می کرد تا قانون صلح طلبانه این کشور را که عملیات دفاعی ارتش را محدود کرده است و مانع از توسل به زور برای حل وفصل مناقشه های بین المللی می شود، اصلاح کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بهرنگ ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    1 0
    خوبه ژاپن داره نشون ميده دورانه حقارتش تموم شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس